räknar dagar tills det blir vår.

när man fyller år så är det standard med Malins farmors hembakade födelsedags tårta, det är enda gången på året man får äta den. Magiskt!
- åh, du, Karin, min farmors tårta...
tårarna rann sedan länge längs med mina kinder, jag hade precis kommit av tåget och åkt direkt till sjukhuset.
Jag hade fått beskedet bara några timmar innan om att det bara var en tidsfråga om hur länge till Malins kropp skulle orka slåss mot cancern.
jag ställde mej upp brevid Malin och höjde omedvetet rösten.
-Du! nu lyssnar du på mej Malin, du fyller år om två veckor, det är 14 dagar och du ska ta mej fan överleva i 14 dagar så att vi kan äta din farmors tårta! lyssnar du på mej?!"
men Malin lyssnade inte längre..
vi åt faktiskt tårta på Malins födelsedag, fast den smakade inte lika magiskt.
och Malin satt inte runt bordet och skrapade fatet med mej.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback