gotta leave my troubles behind

Jag vill läsa musik på högskola nivå helst i göteborg, sthlm skulle kunna funka.
ska samtidigt som jag studerar musik bo i en fantastik lägenhet (minst en 3;a)
där ett rum ska vara mitt helt otroliga sovrum med min fantastiska himmelsäng.
och ha ett stort fönster med ett enormt fönsterbräde som man kan sätta en dyna på och sitta och läsa böcker och skriva tills fungrarna blöder.
det ska finnas en dörr på vidgavel som leder till min nyrenoverade walk in closet fylld med mina kläder, allt från märkeskläder till second hand fynd.
där inne ska jag ha mitt stora svarta sminkbord och göra mej super snygg varje dag, min säng ska ha lila silkes sängkläder och lukta vanilj och morgon sol hela tiden.
andra rummet får självklart bli mitt urtjusiga vardags rum med den enorma soffan där alla dom bästa förfesterna håller till!
en stor teve som bara visar mina favorit program, stoooora bokhyllor längs väggarna fyllda med mina prylsaker, skor, tavor och bilder, böcker och övriga secondhand fynd.
jag drömmer om bruna väggar, röd/orange soffa, mhm indisk inredning och massor av ljuslyktor och en enorm bild av buddah över soffan!
i mitt tredje rum ska självklart min musik "studio" vara, där ska jag klämma in mitt piano, alla mina gitarrer och en dyr mic som inte begränsar mej alls, en grym macdator som gör allt jag ber den om.
en mysig soffa som även fungerar som gästsäng.
väggarna fyllda av LP skivor och inspirerande bilder och fotografier.
i ett hörn ska min symaskin stå där jag ska sy och bli händig!
självklart följer mitt stafi med i flytten så jag kan måla med mina akvareller tills jag kräks!
mitt kök ska alltid vara välstädat och snyggt, raka hyllor uppsatta där jag prydligt har samlat alla mina udda plåtburkar med lös te och annat fiffigt, ska ha ett öppet skåp där alla mina fina stora indiska koppar och annat fint porslin ska stå.
på kylskåpet ska massa post it lappar sitta med peppande kom ihåg saker "ring håkan hellström angående dejten på fredag!"
om man tittar ner på golvet ska det stå hundmat skålar och vattenskålar, två som det står Sixten på och två som det står Torkel på.
självklart ska min fina älsklings sixten följa med i min drömflytt och jag ska insistera på att köpa en kompis till honom, en mops, såklart.
jag ska cykla iväg på min röda kronan cykel i mina kilklackar i strålande höst sol varje dag, heja på grannarna och susa genom staden samtidigt som jag lyssnar på mej själv i lurarna, jävla shuffle på spotify alltså!
När jag är klar med mitt svenska storstads liv flyger jag vidare mot LA eller New york för att studera mer musik och såsmåning om slå igenom med min musik där precis som jag gjort hemma i sverige.
några år senare så kommer jag antagligen vara med i svenska hollywoodfruar för att jag har gift mej rikt med John Mayer och gjort skandal genom att ha haft ett vilt fyllehångel med Lady gaga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback