hate me today love me never again

-how could you do this to me?

berättade för min vän förut idag om hur det var förr.
berättade varför jag blir så ledsen när han säger vissa saker.
berättade för honom varför jag blir rädd i vissa situationer.
förklarade hur det kommer sig att jag får skadestånd.
förklarade varför jag går på konstiga möten så ofta.
förklarade hur det gick till när allting började gå fel.

jag tänker på dej påtok för ofta, jag undrar flera gånger om dagen 'vems fel det egentligen var'
trots att jag redan vet svaret sen flera år tillbaka.
ibland undrar jag om du tänker på mej, om du funderar på varför du gjorde som du gjorde mot mej.
jag antar att du inte gör det.

sex år sen första gången
fyra år sen sista gången
tänk att du lyckades påverka hela mitt liv innan det ens hade börjat.

förut satt jag och bläddrade i pärmarna, jag vet att jag egentligen inte borde.
satt kvar på golvet länge med fotografier över hela golvet.
jag fyllde ut mellanrummen med läkarjournaler, rättegångs papper, kallelser och vittnesmål.
tre år av helvete på 17 kvadratmeter plastmatta kvarglömd från mitten av 80;talet.

du vet att din mamma ringer mej fortfarande.. frågar mej hur jag mår och om jag vill ses.
jag vill aldrig 'ses' för jag vet att det aldrig slutar väl ändå, hon vill bara att vi ska hälsa på dej.

godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback