gånger då det verkligen känts.

den där gången du sa att jag inte skulle vara rädd, att ingen någonsin skulle få reda på nånting, och jag förstod inte varför du sa som du sa.
dagen efter ringde din flickvän som jag inte visste fanns och skrek att hon hatade mej.

den där gången jag såg honom genom det stora publik havet och vi fick ögonkontakt.
hans ögon sa att han inte kom ihåg mej alls, det var bara jag som minndes varje sekund av den helgen.

när jag 14 år gammal beslutade mej för att prova skriva hej för att se om dendärskitsnyggakillen ville vara min vän.
6 år senare och 48 mil hemifrån låg han i min säng och fick mej att känna mej lyckligare än någonsin.

jag kommer ihåg när jag bad dej dra åt helvete första gången, du slog mej rakt över ansiktet utan att blinka.
det regnet öste ner och jag satt ensam på marken på göteborg central resten av natten.

minns du den där gången när vi drack så mycket alkohol och låg med varandra på en lekplats mitt inne i centrum.
jag skrattade bort det och sa att ingen någonsin skulle tro på mej, du log mot mej och började sjunga håkan hellström låtar.

jag kom ihåg när hon tog min hand utanför huset och sa att jag inte skulle vara rädd.
du kommer nog aldrig riktigt förstå hur lång den minuten innan jag vågade gå in verkade.

förlåt för den där gången jag bytte tjöja framför dej och du blev sur på mej för att jag sände falska signaler.
det gör fortfarande lika ont att tänka tillbaka på dina arga sms.

när du satt och grät framför mej i flera dagar och bad mej stanna kvar.
mitt hjärta och ditt hjärta talade tydligen olika språk om vad kärlek betydde.

jag låg vaken i din lägenhet varje natt och hoppades att du snart skulle komma hem.
du kom alltid hem, snart kunde variera mellan en timme och en vecka.

när jag hittade dom där billiga stringtrosorna i storlek xs under min säng i min lägenhet när jag hade lämnat honom ensam över helgen.

känslan när du och jag satt mitt emot varandra i en rättssal för första gången, vem trodde att det bara var början på någon som kom att likna standard.

den där natten du frågade om jag ville prova, jag var 15 år och livrädd för allt.
klart att jag skulle prova, jag skulle göra allt du bad mej om.

en morgon när jag kollade mitt bankkonto och såg att du hade använt mitt kort utan att fråga.
jag fick aldrig tillbaka pengarna eller tilliten för dej.

vi rammlade över kullersten genom hela göteborg, det var en av dom bästa kvällarna i mitt liv.
jag vaknade upp hemma hos dej och du ville inte ens prata med mej, jag gick hem snabbt.
två dagar senare berättade min vän att du var gift och hade barn.

när jag spelade simple plan och skrek så högt jag bara kunde för att få en reaktion från er.
ingenting funkade så jag provade att rymma en kväll.

när vi låg fulla i min säng och du frågade om du skulle läsa en godnattsaga för mej.
jag sa ja och du sprang för att hämta en bok och kom tillbaka med en kokbok..

jag kommer ihåg en helg då allt som inte fick, skulle eller borde hända hände.
jag tror inte att nån mer än vi som var där vet vad jag pratar om.

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback